Видання херсонської філії видавництва "Просвіта":

Микола Братан. Зорі падають в моря
Микола Тимошенко. Мій степосвіт
Наталя Коломієць. Я щаслива
Нариси з історії Бериславщини. Випуск 3
Микола Братан. Знову експромти
Микола Братан. День святого Миколая

Бондаренко Л.

Виховання в учнів культури почуттів засобами поезії
(на матеріалі збірки Івана Франка “Зів’яле листя”)
Л. Бондаренко. Виховання в учнів культури почуттів засобами поезії: (на матеріалі збірки Івана Франка “Зів’яле листя”) // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): літературно-науковий збірник: Вип. 12. — К.–Херсон: Просвіта, 2016. — С. 26-32.

У сучасній педагогічній науці загальноприйнятою є думка, що з усіх літературних родів найбільше впливає на формування духовного світу людини лірика. “Багатство і благородство почуттів підлітків, – писав В. Сухомлинський, – немислиме без співпереживання найтонших порухів людської душі, які являють собою духовне багатство і надбання людства”. І далі уточнював, що мова йде “про почуття, переживання, втілені у визначних творах світової поезії” [4, с.551]. Він вважав ліричні вірші єдиним у своєму роді засобом виховання. “Навчити почувати можна тільки вдаючись до мови почуттів, а ця мова починається з поетичного слова” [4, с.551].

Персоналії: 
“Латаття ніжний цвіт…”
(матеріали до уроку позакласного читання за творчістю неокласиків)

Бондаренко Л. “Латаття ніжний цвіт…”: (матеріали до уроку позакласного читання за творчістю неокласиків) // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): літературно-науковий збірник: Випуск 11. — К.–Херсон: Просвіта, 2015. — С. 94-101. - [Педагогіка і методика].

Урок позакласного читання за спадщиною неокласиків (М. Зерова, М. Драй-Хмари, П. Филиповича, Юрія Клена) проводимо після вивчення творчості М. Рильського, щоб він був логічним продовженням розмови про українську класичну поезію першої половини ХХ століття. Методика його підготовки вимагає особливої продуманості через складність цього матеріалу для учнівського сприймання. Школярі уже мають досвід вивчення віршів вітчизняних поетів ХІХ – початку ХХ століття. Але практика свідчить, що запропонувати їм твори неокласиків для самостійного аналізу – значить дати завдання, з яким більшість не впорається.

«Я син свого народу»
(Методичний варіант розгляду біографії письменника)
Бондаренко Л. «Я син свого народу»: (Методичний варіант розгляду біографії письменника) // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): Літ.-наук. зб.: Вип. 7. — К.–Херсон: Просвіта, 2010. — С. 73-78.

Спадщина поета Євгена Маланюка, «одного з найталановитіших і найяскравіших в усій нашій літературі» [1, с.132], займає належне місце в програмі загальноосвітньої школи. Але поезія майстра нелегка для розуміння. Тільки епіграфи до поезій Є.Маланюка — це рядки з Біблії, Геракліта, Сенеки, «Слова о полку Ігоревім», Г.Сковороди, Т.Шевченка, П.Куліша, І.Франка, М.Філянського, М.Рильського, О.Ольжича, Ю.Липи, А. Міцкевича, Ш. Бодлера, Е.Верхарна, А. Рембо, Р.-М. Рільке, Я. Івашкевича, Ф.Тютчева, О. Блока, А. Ахматової, М. Гумільова та ін.

Письменник і дослідник Ігор Качуровський зауважив, що той, хто «не знає, хто такий Данте і де знаходиться Ітака, Маланюка не читатиме». А зацікавиться творами майстра «любитель високої поезії» [2, с.89].

Персоналії: 
“Дочка Поезії, сестра людської Правди”

Бондаренко Л. “Дочка Поезії, сестра людської Правди” // Вісник Таврійської фундації (ОВУД): Вип. 10. - К.-Херсон: Просвіта, 2015. - С.218-219.

 

19 березня 2015 року виповнилося 85 років від дня народження Ліни Костенко. Наукова громадськість краю долучилася до відзначення ювілею поетеси. 12 березня у Херсонському державному університеті відбулася Всеукраїнська наукова конференція “Творча постать Ліни Костенко: сучасне прочитання”. Її організатор – кафедра української літератури нашого вузу.
У заході взяло участь понад 130 науковців: доктори, кандидати наук, докторанти, аспіранти, пошукувачі, магістранти з різних міст України. На обговорення виносилися такі питання:
•    творча постать Ліни Костенко і феномен шістдесятництва;
•    доробок Ліни Костенко: традиції і новаторство;

Персоналії: 
“Дай, Боже, нам усім так любити Україну...”
(сценарій позакласного заходу за життям і творчістю Олеся Гончара)

Бондаренко Л. “Дай, Боже, нам усім так любити Україну...”  // Вісник Таврійської фундації (ОВУД): Вип. 10. - К.-Херсон: Просвіта, 2015. - С.59-67.

 

 

Педагогіка і методика

 

Лідія Бондаренко

 

“Дай, Боже, нам усім так любити Україну...”

(сценарій позакласного заходу за життям і творчістю Олеся Гончара)

 

Вступне слово учителя. Дорогі учні, автор, про якого піде мова, Вам знайомий. Сьогодні ж з’ясуємо, наскільки добре Ви його знаєте. Для початку назвемо його ім’я, розгадавши таку літературну загадку:

Персоналії: 

Сторінки



Корисно? Сподобалося? - То поділіться!
Цим Ви допоможете своїм друзям, культурі України та нашому сайту. Дякуємо!

 

Кількість

Наразі на сайті "Просвіта" Херсонщини розміщено 116 книг;
1,466 статей;
340 авторів.

Нова фраза

Цікава фраза з сайту
Українські афоризми "Нові сучасні афоризми"

Хронологія

1654 (8) 1917 (6) 1918-1921 (6) 1929 (5) 1932-1933 (67) 1941 (4) 2014-2015 (10) XIX ст. (6)