Художня література ще в епоху античності була умовно поділена на три роди: епос, лірику, драму. У шкільній програмі вивчаються твори всіх трьох родів. Кожний літературний рід зумовлює, відповідно, свої прийоми викладання, бо має специфічні риси.
Так, наприклад, лірика потребує емоційного цілісного сприйняття, творчої уяви, розуміння перебігу почуттів і думок ліричного героя, уваги до образного висловлювання та мелодики.
Отже, визначення природи кожного роду художнього твору, що вивчається, є важливим чинником вибору вчителем методичної моделі уроку.
Так, наприклад, лірика потребує емоційного цілісного сприйняття, творчої уяви, розуміння перебігу почуттів і думок ліричного героя, уваги до образного висловлювання та мелодики.
Отже, визначення природи кожного роду художнього твору, що вивчається, є важливим чинником вибору вчителем методичної моделі уроку.