Видання херсонської філії видавництва "Просвіта":

Анатолій Анастасьєв. В яблучко
Микола Каляка. Рукопис знайдено в каюті Ушакова
Коломієць Н.А. Відлуння душі
Бериславщина: рік 1905
Микола Братан. Експромти з посмішкою
Микола Братан. Відчахнута віть

Рембецька О.

Функційно-стилістичні особливості дієслівних синонімів у творах Уласа Самчука

Олексенко В., Рембецька О. Функційно-стилістичні особливості дієслівних синонімів у творах Уласа Самчука // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): Літ.-наук. зб.: Вип. 7. — К.–Херсон: Просвіта, 2010. — С. 60-69.

Проблема вивчення мови художніх творів має тривалу історію, вона по-різному розв’язувалася залежно від рівня розвитку мовознавства й суміжних із ним наук, від світоглядної позиції дослідника. У сучасному мовознавстві у витлумаченні категорій “лінгвістична поетика”, “поетична мова”, “мова художньої літератури”, а також “теорія поетичної мови”, “художня мова” та ін. немає єдності думок. Причину розбіжності у поглядах учених слід шукати не тільки у відсутності розробки загальних методологічних основ вивчення мови художньої літератури. Розходження в поглядах цілком правомірні, бо художній твір і його мова є явищем складним і багатовимірним, через що може досліджуватися в багатьох аспектах, які тільки в єдності можуть дати цілісне уявлення про явище.

Персоналії: 
Синтаксичні засоби вираження модальності у драматичних творах Володимира Винниченка
Олексенко В., Рембецька О. Синтаксичні засоби вираження модальності у драматичних творах Володимира Винниченка // Вісник Таврійської фундації: Вип. 6. — К.–Херсон: Просвіта, 2009. — С. 61-71.

“Ключ до стилю письменника – в синтаксисі. Уся архітектоніка словесної тканини, – зазначає А.Єфимов, – відбір конструкцій, їх організація, розміщення і об’єднання, уся словесна композиція твору перебувають у прямій залежності від своєрідності індивідуального синтаксису кожного поета і прозаїка” [7, с. 415].

Як свідчать сучасні дослідження з лінгвістики тексту (Н.Гуйванюк, С.Єрмоленко, А.Загнітко, В.Чабаненко, В.Калашник, Н.Сологуб, Л.Ставицька), нові підходи, зокрема функційний і когнітивний, розкривають у синтаксисі художнього твору особливу експресію та естетику, різні аспекти мовотворчості, передачу різноманітних смислів, рольову участь окремих компонентів тексту та їх інформативну значущість.

Персоналії: 
Функційно-естетичне навантаження вставлених конструкцій у романі “Сад Гетсиманський” Івана Багряного
Олексенко В., Рембецька О. Функційно-естетичне навантаження вставлених конструкцій у романі “Сад Гетсиманський” Івана Багряного // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): Літературно-науковий збірник. Випуск 8. — К.–Херсон: Просвіта, 2012. — С. 57-63.

Мовознавство



Володимир Олексенко, Ольга Рембецька


Функційно-естетичне навантаження вставлених конструкцій у романі “Сад Гетсиманський” Івана Багряного


У мові художньої літератури синтаксичні засоби постають як функційно-естетичні, як елементи художнього цілого. Естетична значущість синтаксичних конструкцій, експресивно-виражальні властивості їх у художньому мовленні письменників — важливий аспект лінгвістичних досліджень. Широкі можливості в цьому плані має вивчення речень із вставленими конструкціями, оскільки вони є ефективним засобом побудови мовлення.
Персоналії: 


Корисно? Сподобалося? - То поділіться!
Цим Ви допоможете своїм друзям, культурі України та нашому сайту. Дякуємо!

Кількість

Наразі на сайті "Просвіта" Херсонщини розміщено 115 книг;
1,417 статей;
327 авторів.

Нова фраза

Цікава фраза з сайту
Українські афоризми "Нові сучасні афоризми"

Яндекс.Метрика


Хронологія

1654 (8) 1917 (6) 1918-1921 (6) 1929 (5) 1932-1933 (67) 1941 (4) 2013-2014 (4) 2014-2015 (10)