Антонич Б.-І.

Мотивна структура сюрреалістичних творів Б.-І.Антонича

У літературознавстві мотивна структура визначається як тема ліричного твору або неподільна смислова одиниця. Роль і художньо-виражальні функції мотиву виявляються в структурі ліричного вірша, циклу, в групі типологічно споріднених текстів різних письменників [2, с. 481]. У ході нашого дослідження саме мотивна структура творів поета-сюрреаліста стане визначальною. А тому необхідно вказати, які мотиви є домінуючими, а які займають другорядні позиції. Виходячи з концептів сюрреалістичного письма, правильним буде визначити основний мотив поезії Б.-І. Антонича - мотив сновидінь.
Теми: сюрреалізм Персоналії:
Антонич Б.-І.

Космологія у поетичному світі Богдана-Ігоря Антонича
До 100-річчя Богдана-Ігоря Антонича

Шлях пізнання поетом таємниць природи, творчої праці, свого внутрішнього світу, людських перипетій, глобальних космічних проблем був складним, інтелектуально насиченим. Поетично-художнє світосприймання і пояснення світобудови і людського життя у ній було в Богдана-Ігоря Антонича своєрідним, динамічним, суперечливим. Останнє пояснюється молодістю митця, часом навчання і пошуку істини, який для людини не закінчується ніколи. Але поет, хоч не повністю, зумів самореалізуватися, при умові, що Доля відпустила дуже мало часу.

Персоналії:
Антонич Б.-І.

Космогонічна поетика Б.-І.Антонича

Космогонія, як сукупність уявлень про походження, структуру і розвиток світу, зароджується у сиву давнину і виявляється у такій формі людської творчості й свідомості, як міф. Космогонічні мотиви посідають чільне місце у доробку Б.-І. Антонича, зокрема у збірках «Три перстені» (1934), «Книга Лева» (1936), «Зелена Євангелія» (1938). Давнє українське язичництво в своєму лемківському варіанті переплітається у поета з біблійними уявленнями, що особливо яскраво можна простежити на рівні астральної символіки та мотивів землепоклоніння.

Теми: космогонія Персоналії:
Антонич Б.-І.

Сюрреалістичні візії Богдана-Ігоря Антонича і Сальвадора Далі

Сюрреалізм виник у Франції на рубежі 1910 – 1920-х рр. Він стає інтернаціональним рухом, що охоплює різні види мистецтва: літературу, живопис, скульптуру, театр, кіномистецтво. У статті розглянуто риси сюрреалістичної поетики Богдана-Ігоря Антонича і стильову манеру живописця — сюрреаліста Сальвадора Далі, схарактеризовано особливості творчості цих авангардистів.

Теми: сюрреалізм Персоналії:
Антонич Б.-І., Далі С.

Орієнтальний інтертекст поезій Богдана-Ігоря Антонича

Європейське сприйняття Сходу тривалий час було або зверхнім, або ворожим, але розвиток сходознавства сприяв подоланню стереотипів. Виникло поняття орієнталізму, яке за Е.Саїдом є “способом думки, що спирається на онтологічну та епістемологічну різницю, яка проводиться між Сходом і (в переважній більшості випадків) “Заходом” [2, c. 13]. У праці американського науковця зображуються крок за кроком “взаємопізнання” Заходу і Сходу.

Персоналії:
Антонич Б.-І.



Корисно? Сподобалося? - То поділіться!
Цим Ви допоможете своїм друзям, культурі України та нашому сайту. Дякуємо!

 

Кількість

Наразі на сайті "Просвіта" Херсонщини розміщено 127 книг;
1,631 статей;
383 авторів.



Розробка та підтримка

порталу "Просвіти" Херсонщини