Видання херсонської філії видавництва "Просвіта":

Коваленко В. Літопис Інгулецької ЗОШ
Микола Василенко. Сердце - не камень
Бериславщина: рік 1905
Микола Братан. Експромти з посмішкою
Вісник Таврійської фундації. Випуск 1
Іван Немченко. Євангеліє від Кобзаря

педагогіка

Славна альма-матір: Херсонська школа № 2

педагогіка // Елінг. 2017-2018. Вип. 11-12. — К.–Херсон: Просвіта, 2018. — С. 70-75.

Поволі добігає кінця ще один навчальний рік, який цього разу для шкільної родини є ювілейним роком. Навчальний заклад, багатий своєю історією та освітянськими звершеннями, поколіннями мудрих педагогів і вдячних за науку випускників, святкує свій 105-річний день народження.
Нагадаємо історію цієї школи:
2 березня 1912 року на засіданні міської управи її голова М.І. Блажков повідомив рішення Міської Думи про будівництво нової забалківської школи на території старої церкви, а також квартири для керівника і додаткових класних кімнат при Пушкінському училищі.
В цей же час міська управа видала розпорядження про надання столярному майстру З. Вайнштейну замовлення на виготовлення парт і класних меблів за ціною 10 рублів за парту.

Вивчення в школі поетики Уласа Самчука

Н. Плакида. Вивчення в школі поетики Уласа Самчука // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): літературно-науковий збірник: Вип. 12. — К.–Херсон: Просвіта, 2016. — С. 33-36.

 

Непростим і дуже відповідальним завданням вивчення літератури є формування національної самосвідомості учнів, гордощів за славне історичне минуле нашого народу, пробудження історичної пам’яті.

Зокрема, В. Сухомлинський зазначав, що в руках педагога слово є могутнім виховним засобом, який здатний піднести, звеличити людину в її власних очах, утвердити її патріотичну свідомість і громадянську гідність, на все життя відкрити в її серці невичерпні й вічні джерела любові до своїх предків [6].

Персоналії: 
Виховання в учнів культури почуттів засобами поезії
(на матеріалі збірки Івана Франка “Зів’яле листя”)
Л. Бондаренко. Виховання в учнів культури почуттів засобами поезії: (на матеріалі збірки Івана Франка “Зів’яле листя”) // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): літературно-науковий збірник: Вип. 12. — К.–Херсон: Просвіта, 2016. — С. 26-32.

У сучасній педагогічній науці загальноприйнятою є думка, що з усіх літературних родів найбільше впливає на формування духовного світу людини лірика. “Багатство і благородство почуттів підлітків, – писав В. Сухомлинський, – немислиме без співпереживання найтонших порухів людської душі, які являють собою духовне багатство і надбання людства”. І далі уточнював, що мова йде “про почуття, переживання, втілені у визначних творах світової поезії” [4, с.551]. Він вважав ліричні вірші єдиним у своєму роді засобом виховання. “Навчити почувати можна тільки вдаючись до мови почуттів, а ця мова починається з поетичного слова” [4, с.551].

Персоналії: 
“Латаття ніжний цвіт…”
(матеріали до уроку позакласного читання за творчістю неокласиків)

Бондаренко Л. “Латаття ніжний цвіт…”: (матеріали до уроку позакласного читання за творчістю неокласиків) // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): літературно-науковий збірник: Випуск 11. — К.–Херсон: Просвіта, 2015. — С. 94-101. - [Педагогіка і методика].

Урок позакласного читання за спадщиною неокласиків (М. Зерова, М. Драй-Хмари, П. Филиповича, Юрія Клена) проводимо після вивчення творчості М. Рильського, щоб він був логічним продовженням розмови про українську класичну поезію першої половини ХХ століття. Методика його підготовки вимагає особливої продуманості через складність цього матеріалу для учнівського сприймання. Школярі уже мають досвід вивчення віршів вітчизняних поетів ХІХ – початку ХХ століття. Але практика свідчить, що запропонувати їм твори неокласиків для самостійного аналізу – значить дати завдання, з яким більшість не впорається. Тому організовуємо підготовку до уроку за картками, кожна з яких містить ім’я поета, назву ліричного твору і питання, що скеровують увагу учнів на головні особливості змісту і форми вірша.

«Я син свого народу»
(Методичний варіант розгляду біографії письменника)
Бондаренко Л. «Я син свого народу»: (Методичний варіант розгляду біографії письменника) // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): Літ.-наук. зб.: Вип. 7. — К.–Херсон: Просвіта, 2010. — С. 73-78.

Спадщина поета Євгена Маланюка, «одного з найталановитіших і найяскравіших в усій нашій літературі» [1, с.132], займає належне місце в програмі загальноосвітньої школи. Але поезія майстра нелегка для розуміння. Тільки епіграфи до поезій Є.Маланюка — це рядки з Біблії, Геракліта, Сенеки, «Слова о полку Ігоревім», Г.Сковороди, Т.Шевченка, П.Куліша, І.Франка, М.Філянського, М.Рильського, О.Ольжича, Ю.Липи, А. Міцкевича, Ш. Бодлера, Е.Верхарна, А. Рембо, Р.-М. Рільке, Я. Івашкевича, Ф.Тютчева, О. Блока, А. Ахматової, М. Гумільова та ін.

Письменник і дослідник Ігор Качуровський зауважив, що той, хто «не знає, хто такий Данте і де знаходиться Ітака, Маланюка не читатиме». А зацікавиться творами майстра «любитель високої поезії» [2, с.89].

Персоналії: 

Сторінки



Корисно? Сподобалося? - То поділіться!
Цим Ви допоможете своїм друзям, культурі України та нашому сайту. Дякуємо!

 

Розробка та підтримка

порталу "Просвіти" Херсонщини

Кількість

Наразі на сайті "Просвіта" Херсонщини розміщено 124 книг;
1,627 статей;
383 авторів.




Хронологія

1654 (8) 1917 (6) 1918-1921 (6) 1929 (5) 1932-1933 (67) 1941 (4) 2014-2015 (10) XIX ст. (10)