Багряний І.

Олексенко В. Текстотвірна роль метафори в організації образно-змістової структури роману “Сад Гетсиманський” Івана Багряного

Текстотвірна роль метафори в організації образно-змістової структури роману “Сад Гетсиманський” Івана Багряного

Олексенко В. Текстотвірна роль метафори в організації образно-змістової структури роману “Сад Гетсиманський” Івана Багряного // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): літературно-науковий збірник: Випуск 11. — К.–Херсон: Просвіта, 2015. — С. 73-93. - [Мовознавство].

Художній текст є результатом емоційно-інтелектуальної психологічної, мовно-творчої діяльності письменника. У таких текстах найповніше відтворюються позамовні чинники: знання рідної мови, традицій і звичаїв народу, внутрішній світ митця, його особливий спосіб сприйняття навколишньої дійсності. На думку В. Адмоні, “художній текст – це духовне чуттєво-понятійне пізнання світу, яке є результатом специфічного (егоцентричного) стану художника і втілюється у формі мовленнєвого висловлювання” [1, с. 120].

Жанри: 

Персоналії: 

О.Ботвинюк. Образно-виражальні засоби вербалізації концепту відчуття у творах Івана Багряного

Образно-виражальні засоби вербалізації концепту відчуття у творах Івана Багряного
Ботвинюк О. Образно-виражальні засоби вербалізації концепту відчуття у творах Івана Багряного // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): Літературно-науковий збірник. Випуск 8. — К.–Херсон: Просвіта, 2012. — С. 80-84.
Одним з актуальних завдань дослідження системності лексики є вивчення слів, що презентують концепт у мові та виступають засобом фіксації концептуальних знань, бо мовна номінація сприяє відкриттю концепта як одиниці мовленнєвої діяльності й уможливлює користування ним у мисленнєвій діяльності [5, с.78-79].
Лінгвістами досліджувалися різноманітні групи лексики, що відбивають ментальне мислення нашого народу. Серед них слова, що виражають смисл різноманітних концептів: назви кольорів (А.Критенко), назви часових понять (М.Кочерган), назви спорідненості (А.Бурячок), назви руху (Т.Орлова).

Жанри: 

Персоналії: 

В.Олексенко, К.Лисюк. Експресивно забарвлена лексика в романі І. Багряного “Сад Гетсиманський”

Експресивно забарвлена лексика в романі І. Багряного “Сад Гетсиманський”
Олексенко В., Лисюк К. Експресивно забарвлена лексика в романі І. Багряного “Сад Гетсиманський” // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): Літературно-науковий збірник. Випуск 8. — К.–Херсон: Просвіта, 2012. — С. 64-71.
Мова характеризується рухливістю та відкритістю до змін, які в різні періоди її розвитку, залежно від зовнішніх та внутрішніх чинників, проявляються більш чи менш інтенсивно. Однозначно, у періоди соціальних перетворень ступінь інтенсивності значно підвищується і стає найпомітнішим у лексичному складі мови.

Жанри: 

Персоналії: 

В.Олексенко, О.Рембецька. Функційно-естетичне навантаження вставлених конструкцій у романі “Сад Гетсиманський” Івана Багряного

Функційно-естетичне навантаження вставлених конструкцій у романі “Сад Гетсиманський” Івана Багряного
Олексенко В., Рембецька О. Функційно-естетичне навантаження вставлених конструкцій у романі “Сад Гетсиманський” Івана Багряного // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): Літературно-науковий збірник. Випуск 8. — К.–Херсон: Просвіта, 2012. — С. 57-63.

Мовознавство



Володимир Олексенко, Ольга Рембецька


Функційно-естетичне навантаження вставлених конструкцій у романі “Сад Гетсиманський” Івана Багряного


У мові художньої літератури синтаксичні засоби постають як функційно-естетичні, як елементи художнього цілого. Естетична значущість синтаксичних конструкцій, експресивно-виражальні властивості їх у художньому мовленні письменників — важливий аспект лінгвістичних досліджень. Широкі можливості в цьому плані має вивчення речень із вставленими конструкціями, оскільки вони є ефективним засобом побудови мовлення.

Жанри: 

Персоналії: 

Л.Швидкова. Тема “межової ситуації” у романі Івана Багряного “Людина біжить над прірвою”

Тема “межової ситуації” у романі Івана Багряного “Людина біжить над прірвою”
Швидкова Л. Тема “межової ситуації” у романі Івана Багряного “Людина біжить над прірвою” // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): Літературно-науковий збірник. Випуск 8. — К.–Херсон: Просвіта, 2012. — С. 23-27.
Автор знаменитих “Тигроловів” та “Саду Гетсиманського” десятки літ балансував поміж життям і смертю. В екстремальних обставинах постає й герой його твору “Людина біжить над прірвою” Максим Колот. Тема “межової ситуації” є наскрізною для цього роману. Випробування, що їх проходить головний герой, можна розглядати як свідомий “бунт” проти законів світобудови. Ці теми є провідними в філософії екзистенціалізму, яка розглядає поняття “бунту” і “межової ситуації” як шляху до самоаналізу, самозаглиблення людини.

Жанри: 

Персоналії: 

Сторінки

Подписаться на RSS - Багряний І.