Я не зможу дивом захопитись
Золотавих та величних куполів,
Не побачу розписи на стінах,
Викохані працею майстрів.
Братський корпус дивиться на мене
Вибитими шибками зіниць.
І вівтарна арка прямо неба
Нагадає про колишню міць.
Православну віру непохитну
Рвали, різали, кидали у сміття.
Розтоптали, підірвали у повітря.
І не жалю їм, ні каяття.
Що ж за люди то були безжальні?
Чом стріляли в неозброєних ченців?
Як же сталося, що лики християнські
Пришивали замість латок до штанів?
Хто насмілився трощити кладовища,
Де лежали мощі іноків?
Клименко М. Святий град Берислав // Нариси з історії Бериславщини: Вип. 3. - Херсон-Берислав: Просвіта, 2001. - 59 с.
Клименко М. Святий град Берислав // Нариси з історії Бериславщини: Випуск 4. — К.–Херсон–Берислав: Просвіта, 2005. — С. 362-367.
З давніх давен повелося, що разом з заснуванням міста чи селища зводили і православний храм, - місце, де поселяни молили Бога "О Богохранимой стране нашей, властех и воинстве ея… О граде сем… О всякой души христиан православных…" [1]. Будь-яку справу жителі минулих століть починали з молитви і нею ж закінчували розпочате. І тому не дивне таке захоплення церковним життям, яке помітне було на наших землях ще на початку минулого, ХХ століття.
Г29
Гейко С.О.
Церков величність: З історії церков Бериславщини кінця XVIII першої половини ХХ ст. - Берислав-Херсон: Просвіта, 2000. - 43 с.
Гейко С. Церков величність // Нариси з історії Бериславщини: Випуск 4. — К.–Херсон–Берислав: Просвіта, 2005. — С. 368-412.
Негаразди XX століття - війни, революції, голодомори, політичні репресії - спонукають усіх нас сьогодні, на межі тисячоліть, замислитися над вічними загальнолюдськими цінностями християнської моралі, сповненими любові, доброти, щедрості та милосердя.
Рік, що наступив, для всього християнського світу визначний - це рік 2000-річчя Різдва Христового, яке стало віхою, що знаменує початок нового відліку часу, а разом з тим - і нової ери в історії людства.
|
|