Видання херсонської філії видавництва "Просвіта":

Микола Швидун. Батьківська криниця
Нариси з історії Бериславщини. Випуск 7
Анатолій Анастасьєв. Просто життя
Микола Сарма-Соколовський Срібне перо соколиного лету
Олег Олексюк. Я для мами намалюю

мовознавство

Художнє порівняння в поетичних творах Тадея Карабовича

Т. Окуневич. Художнє порівняння в поетичних творах Тадея Карабовича // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): літературно-науковий збірник: Вип. 12. — К.–Херсон: Просвіта, 2016. — С. 20-25.

Поезія – це вершина розвитку літератури. Вона є одним із найцікавіших та найдосконаліших творінь людства. Неповторність та естетична цінність поетичного тексту залежить від певного, характерного тільки для нього набору та організації лексичних одиниць, притаманних індивідуальному поетичному стилю. Питання індивідуального стилю будь-якого поета завжди цікавило не лише науковців, але й пересічних читачів як України, так і зарубіжжя, зокрема Польщі.

Персоналії: 
Текстотвірна роль метафори в організації образно-змістової структури роману “Сад Гетсиманський” Івана Багряного

Олексенко В. Текстотвірна роль метафори в організації образно-змістової структури роману “Сад Гетсиманський” Івана Багряного // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): літературно-науковий збірник: Випуск 11. — К.–Херсон: Просвіта, 2015. — С. 73-93. - [Мовознавство].

Художній текст є результатом емоційно-інтелектуальної психологічної, мовно-творчої діяльності письменника. У таких текстах найповніше відтворюються позамовні чинники: знання рідної мови, традицій і звичаїв народу, внутрішній світ митця, його особливий спосіб сприйняття навколишньої дійсності. На думку В. Адмоні, “художній текст – це духовне чуттєво-понятійне пізнання світу, яке є результатом специфічного (егоцентричного) стану художника і втілюється у формі мовленнєвого висловлювання” [1, с. 120].

Персоналії: 
Функційно-стилістичні особливості дієслівних синонімів у творах Уласа Самчука

Олексенко В., Рембецька О. Функційно-стилістичні особливості дієслівних синонімів у творах Уласа Самчука // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): Літ.-наук. зб.: Вип. 7. — К.–Херсон: Просвіта, 2010. — С. 60-69.

Проблема вивчення мови художніх творів має тривалу історію, вона по-різному розв’язувалася залежно від рівня розвитку мовознавства й суміжних із ним наук, від світоглядної позиції дослідника. У сучасному мовознавстві у витлумаченні категорій “лінгвістична поетика”, “поетична мова”, “мова художньої літератури”, а також “теорія поетичної мови”, “художня мова” та ін. немає єдності думок. Причину розбіжності у поглядах учених слід шукати не тільки у відсутності розробки загальних методологічних основ вивчення мови художньої літератури. Розходження в поглядах цілком правомірні, бо художній твір і його мова є явищем складним і багатовимірним, через що може досліджуватися в багатьох аспектах, які тільки в єдності можуть дати цілісне уявлення про явище.

Персоналії: 
Використання краєзнавчого матеріалу на уроках граматики
Окуневич Т. Використання краєзнавчого матеріалу на уроках граматики // Вісник Таврійської фундації: Вип. 6. — К.–Херсон: Просвіта, 2009. — С. 96-105.

До найважливіших питань сьогодення, продиктованих вимогами часу, шкільної практики та методичної науки, належить питання формування мовної особистості, яка вільно й досконало володіє мовою. Показником хорошого мовлення є достатній обсяг активного словника, різноманітність граматичних форм і конструкцій, уміння вибирати серед мовних засобів ті, що відповідають умовам і ситуації спілкування.

Синтаксичні засоби вираження модальності у драматичних творах Володимира Винниченка
Олексенко В., Рембецька О. Синтаксичні засоби вираження модальності у драматичних творах Володимира Винниченка // Вісник Таврійської фундації: Вип. 6. — К.–Херсон: Просвіта, 2009. — С. 61-71.

“Ключ до стилю письменника – в синтаксисі. Уся архітектоніка словесної тканини, – зазначає А.Єфимов, – відбір конструкцій, їх організація, розміщення і об’єднання, уся словесна композиція твору перебувають у прямій залежності від своєрідності індивідуального синтаксису кожного поета і прозаїка” [7, с. 415].

Як свідчать сучасні дослідження з лінгвістики тексту (Н.Гуйванюк, С.Єрмоленко, А.Загнітко, В.Чабаненко, В.Калашник, Н.Сологуб, Л.Ставицька), нові підходи, зокрема функційний і когнітивний, розкривають у синтаксисі художнього твору особливу експресію та естетику, різні аспекти мовотворчості, передачу різноманітних смислів, рольову участь окремих компонентів тексту та їх інформативну значущість.

Персоналії: 

Сторінки



Корисно? Сподобалося? - То поділіться!
Цим Ви допоможете своїм друзям, культурі України та нашому сайту. Дякуємо!

 

Кількість

Наразі на сайті "Просвіта" Херсонщини розміщено 116 книг;
1,466 статей;
340 авторів.

Нова фраза

Цікава фраза з сайту
Українські афоризми "Нові сучасні афоризми"

Хронологія

1654 (8) 1917 (6) 1918-1921 (6) 1929 (5) 1932-1933 (67) 1941 (4) 2014-2015 (10) XIX ст. (6)